2009. április 25., szombat

Lazítás


Nagycsaládunk felkerekedett és irány MÓR.
3 fényképező volt összesen, abból kettőnek eleme lemerült, egy pedig bekrepált....(((((((
Főzős, borkostolós, hagyományörzős SzentGyörgy napi vigasság volt, ettünk ittunk, mindenbe belekóstoltunk, és a fenti képen látható mennyei fánkot is megízleltük. Straube krapfen(hazáig mondogattam a szót el ne felejtsem), ez a neve, recept nincs, mert német hölgyek osztogatták. Belecsurgatták a tésztát az olajba, és pár perc alatt kisült. Azért a mindmegettén kinyomoztam, van recept, de ez lenne az eredeti? nem tudom. Ott porból készítették (német papírzacsiban volt, mint egy liszt). Az alábbi receptben úgy írja elvágja 10 centinként, de ők körkörösen csurgatták bele.
És mivel ez egy kreatív blog, el kell mondjam, mit követtem el....igazi kovácsműhelyben izzítottam a vasat, és kalapáltam egy csigabigát!!(kép holnap)
Hozzávalók:
  • 2,5 dl tej,
  • 25 dkg liszt,
  • 15 dkg vaj,
  • 10 tojássárgája,
  • 6 tojásfehérje,
  • olaj,
  • só,
  • 1 evőkanál porcukor,
  • vaníliás cukor

  • Elkészítés: A tejet folytonos keverés közben sűrű péppé összefőzzük a liszttel és a vajjal. Levesszük a tűzről, megsózzuk, és ha kissé kihűlt, de még jó meleg, a tojások sárgáját keverjük bele, végül a 6 tojás porcukorral keményre vert fehérjét is beleforgatjuk. Lábasban olajat forrósítunk, a tésztát kinyomó zsákba tesszük, és 10 cm-ként elvágva az olajba toljuk. Vaníliás cukorral meghintve tálaljuk.

    Nincsenek megjegyzések: