2014. október 28., kedd

Fali zsebes tároló varrása kezdőknek

 Kis lakásban lakunk, ezért minden négyzet-centiméternyi helyet meg kell becsülni, és ki is kell használni.
A gyerekszoba, az elmúlt hónapokban átalakulás alatt állt. A pelenkázó fölé készítettem egy zsebes tárolót, aminek varrását szeretném megmutatni.
Az anyagokat először is összeszedtem. Meg kell tervezni, mi legyen az alaplap, amire a zsebek kerülnek, ez egyszerű pamutvászon jelen esetben. Szükség van még flizre, én két réteg vékonnyal dolgoztam.


 Összevarrtam 3 réteget. 1 réteg pamutvásznat, és két réteg vékony flizt (méteráru boltban lehet kapni). A hullámvonal dekorációs célból fontos csak, egyébként egyenes vonalakat is lehet varrni rá,  3 cm távolságban. Jó sűrűre varrogattam, hogy merev legyen az alap. Ez elég sok idő, ezért az öltéseket nagyra állítottam, hogy haladósabb legyen. A rétegek elcsúszhatnak, ezért a flizt nagyobbra szabjuk!

 Zsebek: Mindegyik zseb/forma két rétegből áll. Szint színre fordítva kiszabtam, majd összevarrtam. Levasaltam. A kifordító nyílások alul vannak. A felső zöld csíknál oldalt található.
 Kifordító nyílás látható az egyik zsebnél. Szépen levasaltam a zsebeket.

 Pöttyös zseb levasalva
 Ezután elhelyeztem a zsebeket az alaplapon. Levettem, majd elkezdtem díszíteni gombokkal, szalagokkal. A széles zsebeket behajtogattam, és alul gombostűvel rögzítettem. A zsebeket újra visszatettem, és végleges helyükön gombostűvel rögzítettem.

 A zsebeket az alaphoz varrtam.
 A sarkoknál sűrű cikkcakk módba kapcsoltam a varrógépet, megerősítettem a zsebek bejáratát.

 A hátlap következik. Kiszabtam a fenti zsebekkel ellátott alapnál nagyobb hátlapot. A képen alig látszik, de fentre varrtam egy csíkot, amibe majd a felfüggesztő rúd kerül. Ez egy 4 cm szer 40 cm es csík kb. Két végét nem varrtam be, ott kell bedugni majd a farudat.


 Az alapot és a hátlapot szint szinre forditva összeraktam és sűrűn legombostűztem.

 Körbevarrtam. Kifordító nyílást nem szabad elfelejteni. Körbevágtam, sarkoknál ferdén.
 Kifordítás után a rést bevarrtam, utána körbetűztem 1 cm szélesen.
 Készen van.

 Hátulról
Varrtam rá két akasztót is, tehát kétféle módon is fel lehet akasztani a falra.

2 megjegyzés:

helen írta...

Milyen szuper! koszi a leirast, a fotokat! A szineket is csodasan osszevalogattad hozza, nagyon vidam lett :)

Sári írta...

De jó, hogy így leírtad! Gyönyörű! Kedvet kaptam, mert nálunk is nagy szükség van hasonló tárolókra...